Ginza Gin

18.12.2018

Na českém trhu se objevil nový gin od tuzemského výrobce. Nenese jméno žádné zavedené palírny, a to i přesto, že se jedna taková postarala o jeho výrobu. Gin zažil v posledních letech velkou renesanci, po celém světě vznikaly a stále vznikají nové značky jako houby po dešti. Česká republika, v níž dominují ovocné pálenky, zůstává trochu pozadu. 

Ze seriózních projektů je nejznámější OMG a OMFG Martina Žufánka a nedávno začala fungovat též brněnská Little Urban Distillery nebo Gin z lahve od Petra Stromského z Pálenice Zubří. Další vlaštovkou je jalovcový destilát od palírny Rudolf Jelínek. Ta v minulosti gin vyráběla, ale v posledních letech produkovala jen tradiční borovičku. Nový český gin se jmenuje Ginza Gin a odkazuje svou chutí na zemi vycházejícího slunce. Za jeho originální chutí mísící jalovec s překvapivými tóny citrusu yuzu stojí vize dvou příznivců kvalitních spiritů a palírna Rudolf Jelínek, která se o jeho výrobu postarala. 

Díky novému projektu prémiového ginu se tradiční producent ovocných destilátů, ale i borovičky, Rudolf Jelínek opět zaměřil na magii práce s jalovcem, který je klíčovým prvkem každého ginu. V novince ho doplňuje citrus yuzu, který je pro změnu typický pro Japonsko. "Slovácká borovička je nejstarší značkou destilované, poctivé borovičky na našem území, takže s jalovcem máme více než osmdesátileté zkušenosti. Bylo skvělé si rozšířit obzory až do Japonska a vyzkoušet si práci s exotickým yuzu" uvedl obchodně-marketingový ředitel Miroslav Motyčka.

Byly to bary a atmosféra nejrušnější tokijské čtvrti Ginza, po níž byl gin pojmenován, které vnukly myšlenku vytvoření speciální edice českého ginu. Jedním ze symbolů této čtvrti jsou legendární hodiny na střeše luxusního obchodního domu Wako. Pro autory nápadu mají speciální význam, kromě gastronomie se totiž do Japonska vydali zkoumat tamní hodinářství. Není tak překvapením, že hodiny byly jasnou volbou pro design etikety. "Když jsme se po nocích toulali uličkami Ginzy a hledali v malých obchůdcích lahve, které jsme chtěli ochutnat, bylo nám líto, že nemůžeme všechno dovézt domů. Proto jsme se po návratu rozhodli, že si vytvoříme vzpomínku na Ginzu doma," řekl za autory nápadu Vojtěch Pospíšil. 

To, že ručičky hodin na budově Wako, jednom ze symbolu zmíněné čtvrti Ginza ukazují 9 hodin a 13 minut není náhoda. Dvojice tvůrců chtěla připomenout důležitý rok 1913, kdy vznikly vůbec první japonské náramkové hodinky pod jménem Laurel. Číslo 913 se pak na láhvi z čirého průzračného skla objevuje ještě jednou, a to ve spodní části, kde je ručně vyznačeno pořadové číslo každé láhve z limitované edice, jenž čítá pouze 913 kusů.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky